Każde wnętrze biurowe powinno być urządzone przede wszystkim funkcjonalnie. Zasada ta dotyczy szczególnie
sal konferencyjnych, w których organizowane są wszelkie spotkania biznesowe, zebrania i szkolenia dla
pracowników. Chodzi przecież o stworzenie takiej przestrzeni, która będzie zachęcać do efektywnej i kreatywnej
pracy. Jednocześnie miejsce to stanowi wizytówkę Twojej firmy, prezentującej potencjalnym klientom Twój styl i
koncepcję. Niezbędnym elementem każdej sali konferencyjnej jest zatem specjalny stół, stanowiący jej serce.
Dobrze urządzona sala konferencyjna jest wyjątkowo ważnym miejscem dla każdej firmy, ponieważ to właśnie tu,
przy stole, podejmuje się kluczowe decyzje. Aby móc wybrać właściwy stół konferencyjny, wystarczy trzymać się
kilku prostych zasad. Podchodząc do sprawy odpowiednio, zaoszczędzimy sobie wiele czasu oraz pieniędzy. W
końcu w każdym przedsiębiorstwie raz na jakiś czas pojawia się potrzeba zorganizowania spotkania biznesowego,
które będzie udane tylko i wyłącznie pod kilkoma warunkami. Jednym z nich jest inwestycja w funkcjonalny i
estetyczny stół konferencyjny.
Przede wszystkim dopasowanie
Pamiętajmy o tym, że ogólny projekt mebla powinien współgrać z charakterem pomieszczenia. W sytuacji, gdy
sala będzie służyć głównie zebraniom członków zarządu, masywny stół z drewnianym blatem będzie dobrym
wyborem. Jeśli jednak samo pomieszczenie jest utrzymane w nowoczesnym stylu i służy przede wszystkim
zebraniom młodych i ambitnych pracowników, nieustannie korzystających z tabletów i smartfonów, lepszym
wyborem będzie będzie lekki stół z białą lub przezroczystą płytą meblową.
Podstawowe zasady
Poza dopasowaniem do miejsca, w którym znajduje się stół istnieje jeszcze szereg czynników, które warto wziąć
pod uwagę przy zakupie mebla. Przede wszystkim wysokość stołu powinna być spójna z wysokością krzeseł.
Chodzi o to, aby osoby, przy nim siedzące czuły się wygodnie. Dobrze gdy stół pasuje również do marki i profilu
firmy, czyli zawiera jakieś elementy dla niej charakterystyczne. Mebel powinien być również solidny. Taki zakup
ma służyć przez lata, dlatego warto upewnić się, że jest wykonany z trwałych materiałów jak najwyższej jakości.
Powiedz coś więcej
Stół konferencyjny nie tylko mówi o randze użytkowników, ale też o całej firmie. Może od razu w kliencie
wzbudzać zaufanie i pewność, że trafił w odpowiednie miejsce lub wywołać wątpliwości czy, aby na pewno dana
firma poradzi sobie ze zleceniem. Świetnym narzędziem budującym wizerunek biznesu jest np. użycie
niestandardowej kolorystyki w stole konferencyjnym, która poprzez kontrast podkreśli dynamikę i kreatywność
zespołu. Z kolei użycie drewna i bardziej standardowych barw podkreśla tradycję i budzi zaufanie.